Som Pagesos és una marca de qualitat creada pels quatre majors productors agroalimentaris de Mallorca amb el suport del Govern de les Illes Balears. Ara acaba de treure al carrer una campanya publicitària de la marca de qualitat que identifica els productors horto-frutícoles de Agromallorca, Agroilla, Terracor, Es Merca davant el consumidor.
El director de Som Pagesos, Toni Monjo, ha definit els objectius que la marca vol aconseguir: “defensar i promocionar el producte local de fruita i verdura, de proximitat i de temporada, esdevenir la marca de qualitat referent pels productes agro-alimentaris mallorquins per tal de liderar la seva producció i promoció i transmetre el valor afegit que aporten a l’economia i a la societat”.

Isabel Vicens, en nom dels quatre fundadors de Som Pagesos, Agromallorca, Agroilla, Terracor i Es Marca, incidia en els mateixos valors, afegint que “es necessita comptar amb tots els sectors econòmics i socials, per poder créixer junts, sense deixar ningú de costat. Si no és així, el futur econòmic i la sostenibilitat de l’illa estan en perill”. També Vicens va prometre “donar dades de venda del producte mallorquí al final de l’estiu, per animar a més empreses a afegir-se al projecte”.
Entre els convidats hi havia Fernando Fernández, director general d’Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, de la conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern de les Illes Balears ha congratulat a tots els impulsors d’aquesta iniciativa, que el Govern ha recolzat des dels seus inicis. Ha destacat la feina de les dones que hi ha darrere, sobretot la de la Gerent de SEMILLA, Georgina Brunet, felicitant el seu esforç i empenta al projecte. Un projecte que està, va dir textualment, en concordança amb la filosofia del Govern d’impulsar els valors de creixement dels sectors econòmics de l’illa amb la sostenibilitat necessària per garantir un futur pròsper per tots.
La presentació de SOM PAGESOS VOL DIR MALLORQUÍ va ser clausurada per la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, que recalcava la importància de la creació d’aquesta marca de qualitat per al sector agro-alimentari, tan important com el turístic a l’hora de créixer i millorar l’economia sostenible de l’illa.
L’acte va cloure amb una degustació de productes mallorquins