Balears Vadevi
«Tomàtiga de Ramellet. Pagesos i cuiners», un producte excel·lent

El resultat de la col·laboració entre el departament de Promociò Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca i l’empresa Agromallorca és aquest llibre que cerca impulsar el consum de la popular tomàtiga de ramellet, producte imprescindible dels tradicionals “pambolis” mallorquins.   

En aquest llibre diversos cuiners de Mallorca ens mostren creacions culinàries que tenen la tomàtiga de ramellet com a protagonista gastronòmic. Xefs guardonats amb estrelles Michelin com Andreu Genestra, Koldo Royo, Tomeu Caldentey o Benet i Jaume Vicens, però també pastissers com Jaume Miralles, bomboners com Joan Cuart o d’altres referents de la cuina a Mallorca com el professor Toni Pinya, Marga Coll o Miquel Gelabert són presents en aquest homenatge a un producte tan nostre de gastronomia illenca. S’hi sumen fins i tot referents de la cuina sefardita com Claudio Lemos o el xef xinès Ye Shenqian per demostrar la transversalitat del producte i, inclús, Andreu Genestra hi incorpora un còctel de tomàtiga de ramellet.

El llibre vol ser un reconeixement i un impuls al producte local i a la feina dels pagesos, transformada en cuina, en tradició, però també en innovació i proposta de futur. La producció del llibre de receptes de diferents pagesos i cuiners mallorquins Tomàtiga de Ramellet. Pagesos i cuiners pretén donar a conèixer i estimular el consum i la compra d’elaboracions fetes a partir d’aquest fruit tan emblemàtic. 

Agromallorca, amb el suport del Consell, vol promocionar la producció de la tomàtiga de ramellet, incloent-hi tota la gamma de productes en què és ingredient, com la tomàtiga ratllada, pa amb oli, suc de tomàtiga i gaspatxo.

El conseller Jaume Alzamora ha destacat que aquesta iniciativa s’ajusta als objectius de la campanya de suport a la promoció econòmica: “per una banda, impulsar l’economia local, en aquest cas amb una gran cooperativa; i per altra promocionar el producte de Mallorca, i el tomatigó –o tomàtiga de ramellet- és un dels productes més típics». Alzamora ha animat els consumidors a provar aquestes receptes que venen al llibre, fetes amb tomàtiga de ramellet.

La gerent de la cooperativa Agromallorca, Isabel Vicens, ha expresat el desig que “les noves generacions coneguin aquest producte tan nostre. Producte fresc o transformat, l’hem de consumir». En aquest sentit i en el context de la campanya «L’etiqueta és la tomàtiga», ha recordat que el producte d’Agromallorca «no du ni conservants ni colorants, per això l’hem fet transparent, perquè es vegi: que es vegin les llavors i es vegi que no hi ha res més que tomàtiga”.

Agromallorca és una de les empreses del sector primari més gran de les Illes Balears. Fundada el 1964, ara comercialitza més de 5.000 tones de producte fresc, especialment tomàtiga de ramellet. Gairebé 400.000 m2 d’hivernacles en cinc punts que donen feina a 180 treballadors. A les finques d’Agromallorca es fa tot el procés: els planters, la sembra i la recol·lecció. A diferència d’altres empreses, Agromallorca són pagesos, no només distribuïdors.

El 2016, Agromallorca posà en marxa una fàbrica per allargar la vida del producte, i envasar els excedents de tomàtiga, verdura i fruita per fer productes 100 % naturals, de km 0, d’economia circular per ajudar a fer rebost a les famílies mallorquines amb productes de qualitat per una cuina fàcil i sana. La fàbrica d’Agromallorca té tots els segells i certificacions per garantir l’excel·lència del seu producte. 

L’any 2020, el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha destinat en total 1.400.000 euros per dinamitzar l’economia local i el sector productiu. És la convocatòria de subvencions de la Direcció Insular de Promoció Econòmica amb més partida pressupostària fins a l’actualitat, possible mitjançant el pla de reactivació social i econòmica del Consell de Mallorca, conegut com a «Mallorca Reacciona».

Nou comentari

Comparteix