Balears Vadevi
Tornen els ‘bons de producte local’ per incentivar-ne el consum

Nova edició de la campanya dels Bons de Producte Local, una iniciativa impulsada a través de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local i en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Mallorca, amb l’objectiu de fomentar el consum de producte local de les Illes Balears i reforçar la relació directa entre el productor i el consumidor.

Aquesta campanya s’emmarca dins les accions extraordinàries que ha posat en marxa el Govern de les Illes Balears per fer front a les conseqüències negatives que pugui causar la situació aranzelària entre els Estats Units i la Unió Europea sobre els productors locals. Es pretén enfortir el consum intern de producte local per evitar que el sector primari depengui dels mercats exteriors.

L’acte d’inici s’ha celebrat a la Cooperativa Pagesa de Pollença, un dels establiments adherits a la campanya, i ha comptat amb la presència del conseller Joan Simonet; el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés; el batle de Pollença, Martí March; la presidenta de la Comissió de Comerç de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joana Manresa, i el president de la cooperativa, Martí Solivellas.

El conseller Simonet, ha destacat que aquesta campanya és una «convidada a tota la ciutadania perquè ompli el seu rebost amb producte d’aquí; cada compra és una manera directa de donar suport als nostres agricultors, ramaders i elaboradors». A més, ha afegit que «el producte local és sinònim de qualitat, sostenibilitat i territori; consumir-lo és apostar pel futur del camp i de la nostra economia».

La Cooperativa Pagesa de Pollença, un dels establiments adherits, va ser l’escenari de la presentació de la campanya/CAIB

Per la seva banda, el director general Joan Llabrés ha remarcat que «s’ha obtingut una resposta molt bona per part del sector productor. Es percep la voluntat i la necessitat de contactar directament amb el consumidor, i amb aquesta iniciativa volem donar resposta a la demanda del sector d’incrementar el coneixement i la comercialització del producte local». De fet, segons ha subratllat Llabrés, en les primeres hores ja s’havien canviat prop de mil bons.

En total, la campanya compta amb 100 establiments inscrits, dels quals 51 són explotacions agràries, cooperatives o societats agràries de transformació, i 36 corresponen a indústries alimentàries. Per illes, hi participen 75 productors de Mallorca, 7 de Menorca i 5 d’Eivissa.

Els productes disponibles abracen una àmplia varietat i es podran trobar en nombrosos establiments: fruita i hortalissa (26), carn i embotits (22), formatges i lactis (19), vi (53), oli i olives (23), mel (20), confitures i conserves (21), fruits secs (12), pa i farina (8), begudes espirituoses (14) i altres productes locals (23).

Tots els establiments adherits es poden consultar al web: www.bonsproductelocal.com/llistat-destabliments-adherits

Cal recordar que la iniciativa permet als consumidors obtenir un descompte de 10 euros per cada 20 euros de compra, fins a un màxim de 60 euros, en establiments participants de totes les illes. El consumidor no ha de fer cap inscripció ni sol·licitud prèvia; simplement s’ha d’identificar amb el DNI, NIE o passaport en el moment de la compra.

En aquest sentit, el president de la cooperativa, Martí Solivellas, ha afirmat que «és una iniciativa fantàstica i molt ben rebuda pels productors». Per la seva banda, des de la Cambra de Comerç, la presidenta de la Comissió, Joana Manresa, ha recalcat que «no ens hauríem de permetre importar de fora allò que ja produïm aquí, amb una qualitat excel·lent». Per això, ha animat la ciutadania a participar en aquesta campanya, a comprar i conèixer el producte local, una elecció que representa «qualitat, sabor i sostenibilitat».

La campanya compta amb un finançament de 363.700 euros.

Més notícies
Agricultura i Cambra de Comerç s'alien en favor dels productors locals/CAIB
El ‘producte local’ es rellança amb una campanya d’incentius al consum
La iniciativa d'Agricultura té l'objectiu d'estimular el consum de proximitat a través de la venda directa del productor al consumidor
Hi ha un logotip genèric per identificar tot allò que sigui producte local i, per altra, un altre tipus que permet diferenciar la utilització de varietats locals i si el producte és 100% d'origen local/CAIB
Un nou segell identifica el ‘producte local’ per impulsar-ne el consum
El Govern presenta el manual d’ús del logotip, inspirat amb la marca del producte turístic de les Illes Balears

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa