Balears Vadevi
La Vermutera fa deu anys, història d’un projecte visionari

Qui ho havia de dir! Ara fa deu anys que un parell de xitxarel·los ben granats posaren en marxa un projecte que avui en dia no només s’aguanta sinó que, com es diu habitualment, ha sabut surfejar l’onada: La Vermutera ha aprofitat l’empenta de la moda recuperada del vermut. Amb ocasió d’aquesta efemèride, els dos socis fundadors, Xisco Albertí i Alejo Mira han organitzat una festassa dissabte dia 18 a partir de les 12:30h en més de 10 bars de Palma i la Part Forana. Tots els bars oferiran el vermut Deumevet “rebentat”
ginebra White Velvet de @turmeon_vermut, que s’haurà elaborat especialment per a l’aniversari, acompanyat amb una tapa.

Com neix La Vermutera i quina és la realitat de l’empresa, avui?

La Vermutera neix fa 10 anys i des de sempre ens ha agradat el vermut. Sempre ens ve el record de quan els nostres padrins ens donaven un glopet després del dinar de diumenge.

Vàrem començar fent festes temàtiques entorn del vermut gràcies als primers Premis Vinari de Catalunya i vàrem portar els vermuts guanyadors a Mallorca. Després va venir la distribució de marques petites de la península i avui en dia elaboram 4 vermuts amb vi autòcton de Mallorca, No Passis Pena, Te Dic Coses i Au Idó! juntament amb el 7103 Petit Celler i el vermut Luis Adolfo y Lorenzo, que feim amb en Rafa Martín de Brassclub.

Com ha canviat el món del vermut, d’ençà que començareu?

El bum per dir-ho de qualque manera va començar un parell d’anys abans del nostre naixement. Les marques més reconegudes varen créixer molt i darrere elles varen començar a aparèixer més bodegues, sobretot petites, que veren recuperar receptes i tornaren a creure en el producte.

La Vermutera ha fet fortuna com elaborador i com a distribuidor de vermuts/Cedida

Podriem dir que el vermut viu un moment dolç, gloriós, de redescobriment?

Ja no creim que visqui un moment gloriós, amb els anys notam que es va estabilitzant el consum i que la gent és cada vegada més exigent amb el que consumeix, apostant sobretot pel vermut de proximitat.

Ara sorgeixen “projectes vermuters” com a bolets. Què en pensau, és positiu que a més de les grans marques n’hi hagi d’altres noves i de més petites?

Sempre és positiu fer vermuts diferents i que tinguin una història real al darrere. Noltros no lluitam amb els grans elaboradors, som petits i pràcticament el 100% del vermut que feim queda a Mallorca entre clients fidels i que creuen en el producte local.

Quin és el perfil del “vermuter”? Què cerca el públic?

La franja s’ha ampliat, ara creiem que va des dels 30 anys en endavant i sí que hem notat que ja no només es beu al migdia, sinó que la gent el pren a qualsevol hora. És un bon senyal que el producte ja té un client fidel i que li agrada fer el vermut abans que altres begudes

Cap on ha d’evolucionar el producte? I la cocteleria?

Evoluciona cap a ser un producte local sobretot, elaborat amb ingredients de l’illa en el nostre cas, com a botànics naturals, vins autòctons, fer marca mallorquina, posar menys sucre, etc… El vermut és un ingredient fonamental dins molts de còctels i com hem dit, si el cocteler pot utilitzar un vermut local, de petita producció, la gent ho sap valorar.

Més notícies
Luis Adolfo y Lorenzo, un vermut d’homenatge ideal per a la cocteleria
Neix de la col·laboració entre l'equip de La Vermutera, Brassclub i Vinyes Mortitx, de qui són les vinyes de malvasia amb què l'han elaborat
Vermuts mallorquins 'Te dic coses' i 'No passis pena' | cedida
No passis pena, Te dic coses i Au idò!: vermuts amb ADN mallorquí
Amb nom que s'inspiren en frases col·loquials de l'illa, aquests productes estan guanyant cada cop més adeptes entre el públic local

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa