Balears Vadevi
Eines estratègiques per introduir producte local al sector Horeca

El servei de Promoció Turística del Consell Insular ha signat un contracte menor amb Sa Cooperativa del Camp de Menorca per a l’organització de formació orientada a productors del sector primari sobre la venda de producte local al canal HORECA. Aquesta acció està emmarcada dins el Pla de Sostenibilitat Turística Menorca Reserva de la Biosfera – Turisme 0CO2, al seu bloc Turisme 0CO2 Formació.

A través d’aquesta iniciativa se cerca crear i promoure nous productes i noves activitats turístiques, com pot ser el turisme gastronòmic, que donin suport al sector turístic ja establert i les seves activitats, juntament amb les activitats complementàries del sector agropecuari i alimentari, atreure nous perfils de turistes, i fer possibles l’oferta d’activitats especialitzades i amb valor afegit, tot creant demanda, amb la idea que aquesta estimuli el sector turístic, el desestacionalitzi i el faci més sostenible.

D’aquesta manera, Sa Cooperativa del Camp de Menorca ha organitzat una jornada on s’oferirà orientació als productors del sector primari, s’analitzarà la situació actual del producte local i es debatrà el futur del mateix, especialment el que implica la venda d’aquest producte en grans volums, i que tindrà lloc dia 10 de juny, a les 11.00 h, a l’Hort de Sant Patrici de Ferreries.

En concret, durant la jornada, es tractarà sobre:

– Les condicions actuals que han de complir els productors per vendre a hotels i restaurants a gran escala.
– Anàlisi sobre les demandes actuals del mercat, tenint en compte les noves tendències, i s’avaluaran les dificultats existents (format del producte, volum de producte disponible per temporada…).
– Analítiques de preus i incidència dins la compra; qualitat dels productes;
formats disponibles i desitjables, etc.
– Anàlisi i debat de solucions que garanteixin un bon recorregut dins la cadena de distribució i permetin gaudir de l’excel·lència del producte local. Exposar sinergies i compromisos entre productors i distribuïdors.
– Donar a conèixer els nous productes i parlar dels que necessiten un
reforç.
– Millorar el coneixement i la consideració envers el
producte local a través d’experiències gastronòmiques, visites guiades i
tasts en els mateixos llocs de producció per tal que els professionals del
canal Horeca el coneguin millor.
– Tractar el decret Llei de turisme de les Balears pel qual es farà
obligatori incloure un tant per cent (entre el 3 i el 5%) de producte
local en la compra dels establiments turístics.

Programa de la jornada
11.00 h Benvinguda
11.05 h a 13.00 h Taula rodona formativa
13.30 a 14.00 h Dinar de tast de productes locals
15.00 h Debat i conclusions finals

Sa Cooperativa del Camp
Sa Cooperativa del Camp està formada per més de 500 socis i productors. Es tracta d’una cooperativa de pagesos amb més de 77 anys d’història. La seva missió i objectiu posicionar el producte agroalimentari en els mercats actuals i futurs, productes que formen el teixit empresarial del sector primari i que es comercialitzen, des de 2013, amb una plataforma dinàmica que posa en coneixement, dona visualització i promociona el producte local especialment dels seus associats.

Nou comentari

Comparteix