El Merluzo, un dels vins més icònics del celler menorquí Binifadet, ha canviat d’imatge. El personatge que protagonitza les etiquetes d’aquest blanc fet amb les varietats Moscatell, Malvasia i Chardonnay, ha deixat d’aparèixer sol, com ho havia fet tradicionalment, i passa a compartir taula amb altres “merluzos”.
El canvi pretén fer un homenatge a la restauració, especialment tocada per la Covid, però sobretot, “vol recrear les enyorades trobades en grup, que també hem hagut d’aparcar durant els darrers mesos”, segons expliquen a Balears Vadevi els propietaris del projecte, Lluís Anglès i Patricia Menéndez. L’etiqueta està creada per la dissenyadora basca, assentada a Mallorca, Cruz Ugarte.
“La nostra idea és que el personatge canviï d’activitat amb els anys: l’hem vist en patinet, potser el proper cop anirà en bicicleta o en patí de vela”, comenta Anglès.
“Merluzo va néixer com una línia de vins d’estiu, més mariners, senzills i més econòmics que busquen un públic desenfadat“, afegirà Anglès. I el personatge, comenten, “és molt mediterrani i encara l’estil de vida menorquí: estima les coses senzilles, que no simples, i gaudeix del sol i el mar que banyen l’illa”.