Balears Vadevi
Experiències turístiques a Menorca amb sabor a formatge, vi i safrà

Deu productors agroalimentaris de Menorca participen en un projecte liderat per SEGITTUR de creació de noves experiències turístiques. De la mà de la Fundació Foment del Turisme de Menorca i del Departament d’Economia del Consell Insular de Menorca, hi participen altres quatre destins de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents amb el doble objectiu, d’una banda, de diversificar de manera sostenible els productes turístics i, de l’altra, de dinamitzar el sector primari de l’illa.

Oli, vi, formatge i verdura

Els productors seleccionats per a desenvolupar noves experiències lligades al turisme són els següents: Bolets de Menorca, Pont Modorro (oli), Binissaida (oli), Dolçamar (mel), Binitord (vi), Santo Domingo (verdura ecològica), S’Ullestrar (verdura ecològica i cacauets), la Confraria de Pescadors de Ciutadella, Sa Roqueta (formatge) i ISafrà (safrà), tots amb experiència prèvia en l’organització de visites o activitats turístiques. Participar en aquest projecte els suposa la possibilitat de rebre formació i mentorització especialitzada per a desenvolupar noves iniciatives i afegir-les a la seva activitat econòmica.

Foto: Fundació Foment del Turisme de Menorca

El projecte s’ha presentat aquesta setmana a Madrid, en un acte previ a la celebració de Fitur i davant mitjans de comunicació amb l’objectiu d’avançar les novetats als periodistes coincidint amb la celebració del 30è aniversari de la declaració de Reserva de Biosfera per part de la UNESCO.

A la trobada amb premsa hi han assistit la directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz; la directora insular d’Economia, Pilar Pons; i la directora del projecte de SEGITTUR, Olga Pérez, a més de tres de les deu empreses que formen part del projecte: Bolets Menorca, Dolçamar i Sa Roqueta.

Mel de Menorca | Foto: Isolda Delgado, Made in Menorca

Tast de mels

El fundador de l’empresa d’apicultura, Antoni Anglada, ha presentat als assistents la nova experiència turística que implementarà aquest any emmarcada en la iniciativa de SEGITTUR. Es tracta d’un tast d’entre 8 i 12 mels -entre elles mel de Menorca-, per a mostrar les diferents tipologies, olors, colors i gusts de la mel i explicar al públic “la feina que feim a Menorca i que fa que el nostre producte sigui considerat una de les mels amb més qualitat d’Espanya i d’Europa”.

Per a la responsable de la formatgeria Sa Roqueta, Soraya Bosch, la seva experiència turística d’elaboració de formatges personalitzats permet al visitant conèixer un lloc menorquí des de dins “no tan sols com a una atracció turística, sinó com a una autèntica experiència rural”. Pel que fa al projecte liderat per SEGITTUR, la formatgera espera que serveixi per a donar a conèixer a visitants experiències úniques que no trobaran en altres destinacions. Bolets de Menorca participa en aquest projecte amb propostes que inclouen visites guiades, cursos de cuina, cultiu casolà de bolets i “tot un catàleg d’experiències divertides, enriquidores i sorprenents acompanyades d’unes exquisides degustacions de bolets de la nostra línia de Sa Cuina de Sa Sínia”, ha explicat Cicerón Mercadal.

Productes turístics respectuosos amb l’entorn

La directora insular de Promoció Turística i Fons Europeus, Laura Ruiz, entén que gràcies a aquesta iniciativa, Menorca aconsegueix dos objectius fonamentals per a continuar pel camí del desenvolupament turístic sostenible: la creació de productes turístics respectuosos amb l’entorn disponibles al llarg de tot l’any, i la implicació del sector primari de Menorca en l’activitat turística, contribuint a la continuïtat i l’enfortiment d’aquests projectes. Per la seva banda, Pilar Pons, directora insular d’Economia, entén l’oportunitat que suposa aquest projecte perquè els productors del sector primari de Menorca puguin aprofitar la sinergia de l’activitat turística i obtenir unes rendes complementàries a les de l’activitat agrària.

Les primeres reunions de feina entre els tècnics de SEGITTUR i les empreses seleccionades van començar el passat mes de novembre i el procés de formació i mentorització continuarà fins aquest mes de març. Durant aquest temps, s’organitzaran visites i sessions de capacitació personalitzades per acompanyar als productors en el disseny de les noves experiències turístiques. A més de Menorca, participen en aquesta iniciativa la comarca de la Sidra (Astúries), El Goierri (Euskadi), la Sierra Norte (Madrid) i Guadajoz (Andalusia).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa