Balears Vadevi
El Vi de Menorca com a destí gastronòmic
Jornades sobre la Menorca gastronòmica
Jornades sobre la Menorca gastronòmica | Oskar Pérez

!--akiadsense-->

Convertir l’experiència de visita als cellers menorquins com un dels elements que formin part del posicionament de Menorca com a destí gastronòmic. Aquest és un dels objectius que segons l’expert José Maria de Juan Alonso, consultor de projectes de formació i màrqueting per l’Associació Espanyola d’Enoturisme, integrada per més de 300 cellers i al mateix temps secretari de secretari d’Iter Vitis, (les rutes del vi promocionades pel Consell Europa) i membre de la World Food Travel Association, va apuntar a les jornades organitzades el passat cap de setmana a Maó i Alaior per l’Associació Gastronòmica Fra Roger. Una cita dedicada a reflexionar sobre la promoció exterior de la gastronomia menorquina i el producte de Menorca per tal d’aconseguir que la Illa pugui posicionar-se com un veritable destí per foodies.

La cita va tenir dos escenaris de celebració diferents a la seu de l’Institut d’Estudis Menorquins i a la finca Ses Quarterades d’Alaior on van acompanyar a José Maria de Juan Alonso un grup d’experts i professionals diferents del sector, per poder aportar la seva opinió sobre quin és el moment actual del producte menorquí i de la gastronomia.

Jornades tècniques a Menorca sobre l'illa com a destí gastronòmic

!--akiadsense-->

Precisament l’ampli coneixement del consultor convidat sobre el mon del vi, propiciaven pensar també en el Vi de la Terra Illa de Menorca com un dels actors principals a formar part dins d’aquest itinerari. En aquest sentit, José Maria de Juan Alonso va recomanar començar per generar el que ell anomena visitabilitat del producte i del destí. “El turista amb motivació gastronòmica vol visitar, entre d’altres coses, els cellers perquè li expliquin tot el procés que ha acompanyat aquella elaboració, vol poder conèixer si pot ser al seu propietari i tantes altres coses que podeu imaginar-vos. Però cal poder preparar aquesta oferta i alinear tot aquest producte amb el mercat” afirmava aquest expert. Com deia ell, emocionar abans d’alimentar.

Valorització del sumiller

La jornada d’Alaior va reunir vint-i-un experts i professionals relacionats amb la gastronomia, la restauració, l’hoteleria, la pagesia o la comunicació com el prestigiós consultor i crític gastronòmic Borja Matoses, l’historiador menorquí i president del Consell Assessor de Fra Roger, Adolf Méndez, els xef Koldo Royo i Tomas Cano o el president de l’Associació de Restauradors de Menorca, José Bosch. Una taula diversa on es va parlar del bon moment que viu el producte local, dels esforços que s’estaven fent en tots els sentits tant des dels productors, els elaboradors o l’administració amb la promoció del Made in Menorca i la seva fira Arrels però que calia coordinar tot aquest potencial.

Una de les reflexions al voltant del món del vi la va protagonitzar precisament Borja Matoses a l’afirmar que detectava a nivell mundial, una tendència que estava arribant a la gastronomia amb la revalorització de la sala als restaurants, amb la demanda insatisfeta per part del clients que el puguin assistir professionals altament qualificats com els baristes, els cafeters o precisament la figura dels sumillers. Aquest fet va generar una certa incertesa en el sentit que la realitat de l’illa amb una temporada alta tant curta, feia molt difícil poder comptabilitzar aquest nivell d’exigència, justament un dels cavalls de batalla del sector de la restauració. A la finalització de la jornada, el compromís de l’Associació Fra Roger va ser fer públic en breu un informe de conclusions sobre quin hauria de ser el camí que cal recórrer per poder arribar a fer de Menorca un veritable destí gastronòmic.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa