Balears Vadevi
Agricultura intervé partides d’oli, ous i carn ‘irregulars’

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, a través de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, ha duit a terme durant el mes de juliol tres noves intervencions de productes alimentaris. En concret, a un bar restaurant de Mallorca s’ha intervingut una partida d’oli sense lot que, a més, tampoc no presentava data de caducitat. Aquest establiment l’utilitzava per reomplir els petits recipients que hi havia damunt les taules, pràctica que està prohibida. Aquesta actuació es va dur a terme arran d’una denúncia feta pel sector.

D’altra banda, també s’ha confiscat una partida de prop de vuit mil ous a un productor i distribuïdor de Mallorca. En aquest cas, el producte s’ha intervingut perquè no complia la mida indicada en l’etiquetatge.

Mostra del producte intervengut per la conselleria/CAIB

Carn ‘sense papers’

En darrer lloc, i gràcies a les inspeccions fetes prèviament a un restaurant, seguint la traçabilitat d’un dels controls del canal Horeca, es va inspeccionar un distribuïdor de carn i es van detectar canals de carn de mè i vedella sense etiquetar i sense el segell oval obligatori. En aquest cas, cal recalcar que, a més, es varen comprovar altres infraccions en matèria de salut que s’han traslladat a Salut Pública.

Davant aquestes noves intervencions, el conseller Joan Simonet ha aprofitat l’ocasió per destacar que «aquestes actuacions de control i inspecció es fan durant tot l’any, amb l’objectiu que es compleixin les normes de comercialització dels productes agroalimentaris». En aquest sentit, ha insistit que «des del Govern continuarem protegint i defensant els interessos legítims del sector a les Illes Balears i farem feina per acabar amb la competència deslleial, ja que comporta un greuge per al consumidor».

Caixes que contenien 8 mil ous que no complien les mides reglamentàries/CAIB

Salut ordena immobilitzar productes caducats en tres establiments alimentaris

Inspectors de la conselleria de Salut amb col·laboració amb agents de la Guàrdia Civil ha dut a terme l’operació Quick-Frozen, destinada a controlar la comercialització de productes amb la data de consum preferent expirada.

Arran d’una investigació policial, es va tenir coneixement que a diversos establiments alimentaris de Mallorca s’estava comercialitzant productes que havien superat la data de consum preferent. Per això, la setmana passada es van realitzar cinc inspeccions conjuntes a establiments relacionats amb la indústria alimentària (producció, distribució i venda), a hotels i establiments d’hostaleria.

La primera inspecció va tenir lloc a les instal·lacions d‘una empresa encarregada de l’emmagatzematge frigorífic i distribució d’aliments ultracongelats. S’hi van immobilitzar i precintar més de 14 palets de productes amb la data de consum preferent i de caducitat depassada. A més, no tenien la documentació necessària de la traçabilitat d’aquests productes, per la qual cosa es va ordenar la suspensió de l’activitat de distribució.

Les infraccions detectades poden generar sancions de fins a 20.000 euros/CAIB

La segona inspecció va ser realitzada en un establiment hoteler on es van trobar, immobilitzar i precintar 8 palets de productes amb la data de consum preferent expirada.

L’última inspecció va tenir lloc en un establiment l’activitat del qual està dedicada a l‘especejament, envasament i emmagatzematge frigorífic de productes carnis frescs. Es va constatar que la cambra frigorífica estava espatllada i no funcionava des de feia mesos, i utilitzaven un tràiler amb plataforma frigorífica de congelació amb aquesta finalitat, per la qual cosa es va precintar.

Per tot això, els propietaris d’aquests comerços i establiments alimentaris han estat proposats per a sancions d’acord amb la Llei 17/2011 de seguretat alimentària i nutrició. Les infraccions detectades podrien ser tipificades com a greus i lleus. Les sancions establertes per aquesta llei són de fins a 5.000 euros per a les lleus i de fins a 20.000 euros per a les greus.

Més notícies
L'oli d'oliva, un dels productes estrella de Formentera | Foto: CAIB
Augmenta la venda fraudulenta d’oli i altres productes agroalimentaris
Qualitat Agroalimentària i Producte Local ha obert enguany 44 expedients sancionadors per comercialització fraudulenta i competència deslleial a través d'internet
Vi de la Terra, objectiu del frau alimentari
Agricultura ha sancionat sis empreses que feien servir aquesta IGP a Mallorca, una a Eivissa i una altra a Formentera, el 2018, de forma fraudulenta

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa