La Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Ametlla de Mallorca ha presentat la que serà a partir d’ara la seva imatge i estratègia comunicativa de cara als pròxims anys, centrada en “arribar a un públic consumidor molt més ampli”, com han destacat des del seu Consell Regulador.
Segons ha assegurat el vicepresident del Consell Regulador de la IGP, Antoni Bonafé, amb “aquesta imatge més fresca” el segell de la IGP serà “més atractiu per a les empreses”, i l’objectiu final de tot és que aquestes “el vulguin fer més visible i present als seus productes”, i per tant “que el segell de la nostra ametlla sigui molt més conegut i reconeixible per a tota la gent que va a comprar”. Aquest nou segell només el podran fer servir els productors d’ametlla emparada en la marca de qualitat per la IGP i aquells altres propductes elaborats que, en la seva composició, tenguin com a ingredient bàsic el bessó d’ametlla de Mallorca.
Una referència a l’essència de Mallorca
Des del Consell Regulador han reconegut que el producte, que reuneix totes les característiques d’excel·lència que demanda un consumidor de productes premium, necessitava una posada al dia, donar-li dues voltes a la seva imatge i a la seva estratègia de comunicació per aconseguir enganxar el públic que desconeix la qualitat de l’ametlla de Mallorca, emparada en la IGP: “En temps de la digitalització era necessari millorar la llegibilitat de la marca, actualitzar-la per reconnectar amb el públic”. Amb la nova imatge i amb els colors i el grafisme que l’acompanyen volen que el comprador associi l’ametlla de Mallorca amb el territori, amb la cultura i la tradició i la gastronomia de l’illa.

Des de l’agència LalaláBrand, amb qui ha treballat el Consell Regulador, han explicat els motius pels quals s’ha decidit modificar el logotip, l’eslògan, la tipografia, la gamma de colors o el relat de la marca, entre altres elements: “Cercàvem, juntament amb la IGP, modernitzar la marca, adaptar-la als nous temps i a un mercat molt dinàmic, i on s’ha d’estar al dia per diferenciar-se entre la gran quantitat de marques i segells”.
El creixement en volum de vendes i l’ampliació a nous mercats
Des del Consell Regulador han dit que la intenció és donar-se a conèixer molt més entre aquelles persones “que compren al supermercat i a l’hipermercat, que no van sovint a places de pobles, o que no tenen edat per recordar el que sempre ha significat l’ametlla mallorquina”. Han volgut recordar, no obstant això, que “any rere any la producció, el consum i el valor comercial de l’ametlla IGP ha anat pujant”.

En aquesta nova etapa, que comença amb la implantació progressiva de la marca a partir de l’any que ve, s’espera aconseguir noves fites en la comercialització del producte: “La marca s’activarà a poc a poc entre 2025 i 2027, donant temps als productors i elaboradors a què acabin els estocs amb el material ja imprès. Amb això esperam aconseguir un augment de les vendes del 20% i del 50% de nivell de reconeixement en el mercat local. Llavors plantejarem l’expansió al mercat internacional”. Per això el logo de la marca té versió catalana i castellana, amb la intenció d’obrir nous mercats per al producte.
De moment, la proposta que a partir d’ara identificar l’ametlla emparada en la IGP Ametlla de Mallorca ha estat ben rebuda pels operadors i els productors i ens haurem d’acostumar a veure-la als comerços i les parades dels mercats.