Balears Vadevi
‘Ametlla de Mallorca’: Nova imatge per potenciar la presència en el mercat

La Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Ametlla de Mallorca ha presentat la que serà a partir d’ara la seva imatge i estratègia comunicativa de cara als pròxims anys, centrada en “arribar a un públic consumidor molt més ampli”, com han destacat des del seu Consell Regulador.
Segons ha assegurat el vicepresident del Consell Regulador de la IGP, Antoni Bonafé, amb “aquesta imatge més fresca” el segell de la IGP serà “més atractiu per a les empreses”, i l’objectiu final de tot és que aquestes “el vulguin fer més visible i present als seus productes”, i per tant “que el segell de la nostra ametlla sigui molt més conegut i reconeixible per a tota la gent que va a comprar”. Aquest nou segell només el podran fer servir els productors d’ametlla emparada en la marca de qualitat per la IGP i aquells altres propductes elaborats que, en la seva composició, tenguin com a ingredient bàsic el bessó d’ametlla de Mallorca.

Una referència a l’essència de Mallorca

Des del Consell Regulador han reconegut que el producte, que reuneix totes les característiques d’excel·lència que demanda un consumidor de productes premium, necessitava una posada al dia, donar-li dues voltes a la seva imatge i a la seva estratègia de comunicació per aconseguir enganxar el públic que desconeix la qualitat de l’ametlla de Mallorca, emparada en la IGP: “En temps de la digitalització era necessari millorar la llegibilitat de la marca, actualitzar-la per reconnectar amb el públic”. Amb la nova imatge i amb els colors i el grafisme que l’acompanyen volen que el comprador associi l’ametlla de Mallorca amb el territori, amb la cultura i la tradició i la gastronomia de l’illa.

La nova imatge s’inspira en els colors que identifiquen Mallorca en l’imaginari col·lectiu/IGP Amtella de Malorca

Des de l’agència LalaláBrand, amb qui ha treballat el Consell Regulador, han explicat els motius pels quals s’ha decidit modificar el logotip, l’eslògan, la tipografia, la gamma de colors o el relat de la marca, entre altres elements: “Cercàvem, juntament amb la IGP, modernitzar la marca, adaptar-la als nous temps i a un mercat molt dinàmic, i on s’ha d’estar al dia per diferenciar-se entre la gran quantitat de marques i segells”.

El creixement en volum de vendes i l’ampliació a nous mercats

Des del Consell Regulador han dit que la intenció és donar-se a conèixer molt més entre aquelles persones “que compren al supermercat i a l’hipermercat, que no van sovint a places de pobles, o que no tenen edat per recordar el que sempre ha significat l’ametlla mallorquina”. Han volgut recordar, no obstant això, que “any rere any la producció, el consum i el valor comercial de l’ametlla IGP ha anat pujant”.

L’objectiu és que el consumidor identifiqui amb facilitat quan se li ofereix el producte que té aquesta marca de qaulitat/IGP Ametlla de Mallorca

En aquesta nova etapa, que comença amb la implantació progressiva de la marca a partir de l’any que ve, s’espera aconseguir noves fites en la comercialització del producte: “La marca s’activarà a poc a poc entre 2025 i 2027, donant temps als productors i elaboradors a què acabin els estocs amb el material ja imprès. Amb això esperam aconseguir un augment de les vendes del 20% i del 50% de nivell de reconeixement en el mercat local. Llavors plantejarem l’expansió al mercat internacional”. Per això el logo de la marca té versió catalana i castellana, amb la intenció d’obrir nous mercats per al producte.

De moment, la proposta que a partir d’ara identificar l’ametlla emparada en la IGP Ametlla de Mallorca ha estat ben rebuda pels operadors i els productors i ens haurem d’acostumar a veure-la als comerços i les parades dels mercats.

Més notícies
La gran majoria de les varietats d'ametlla de Mallorca tenen un estàndard de qualitat nutricional per damunt la mitjana de les altres varietats del món /Cooperatives Agroalimentàries
Ametlla de Mallorca: Superaliment saludable i superproducte gastronòmic
La IGP Ametlla de Mallorca vol estendre el missatge de l'elevada qualitat del producte amb aquesta marca reconeguda
La collita d'ametlles s'ha pogut mecanitzar sobretot a les plantacions més recents/IGP Ametlla de Mallorca
Ametlla de Mallorca constata un canvi de cicle després de la xylella
La IGP afirma que la plaga ha obligat a renovar les plantacions i professionalitzar el sector

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa