Balears Vadevi
El Blanc Giró Ros 2022, ‘Millor vi de les Illes Balears’ als Premis Vinari

Després d’un rigorós tast a cegues en mans dels millors professionals, aquesta setmana s’ha conegut la puntuació que han obtingut els vins de les Illes Balears que s’han presentat al concurs dels Premis Vinari 2026, dins l’apartat del Territori Convidat que s’ha convocat per primera vegada en aquesta edició. El vi que que s’ha posat per davant totes les altres mostres presentades ha estat el Blanc Giró Ros 2022 del celler Galmés i Ferrer, de Petra. Un vi que firma Arnau Galmès, enòleg i propietari del celler petrer. També ha estat el millor en la seva categoria de vins blancs amb criança.

El palmarès, pam a pam

Un centenar de vins (101 referències, concretament) de totes les Illes Balears han competit estretament en aquesta edició dels Premis Vinari, dins la set categories establertes. Hi havia representació dels cellers en producció de cada una de les Illes de l’arxipèlag que només han pogut presentar referències emparades per una Denominació d’Origen (DO) o una Indicació Geogràfica Protegida (IGP).

Així, paga la pena anar al detall i destacar les magnífiques puntuacions obtingudes per alguns d’aquests vins que els han valgut ser distingits amb un Gran Or, dins cada una de les categories.

En la categoria dels Blancs Joves ha destacat especialmnt el Nounat 2025 del celler Binigrau (Vi de la Terra Mallorca). Entre els Blancs amb Criança el Gran Or ha anat a para al Blanc Giró Ros 2022 de Galmés i Ferrer (Vi de la Terra Mallorca).

En la categoria dels Rosats, s’ha destacat especialment amb un Gran Or el menorquí Binitord Rosat 2025(Vi de la Terra Menorca).

En Negres Joves, el més ben valorat ha estat l’Alba Negra 2025 de Torralba (Vi de la Terra Menorca).

Dels Negres amb Criança el màxim guardó ha anat al vi de Son Antem S’Era 2024 (Vi de la Terra Mallorca), mentre que entre els Negres de Guarda, el més ben valorat ha estat Gran Vinya Son Caules 2017 del celler Miquel Gelabert (DO Pla i Llevant).

I en la categoria d’Escumosos s’ha fet menció especial pel seu gran nivell que li ha valgut un Gran Or, el Llampant 2023 del celler santamarier Sebastià Pastor (DO Binissalem).

Finalment, en la categoria de Dolços, rancis o de postres, ha destacat especialment el Pansit de Formentera 2016, del celler Cap de Barbaria (Vi de la Terra Formentera).

Per consultar el palmarès sencer, aquí

Els vins guanyadors dels Premis Vinari 2026 del Territori Convidat d'enguany, les Illes Balears / Mireia Comas
Els vins guanyadors dels Premis Vinari 2026 del Territori Convidat d’enguany, les Illes Balears / Mireia Comas

Les medalles d’or, molt repartides

Cal ressenyar, així mateix, la magnífica qualitat d’altres referències que han estat molt ben valorades i recompensades amb una medalla d’or. Així , cal destacar l’or obtingut a la categoria de Blancs Joves pel Binitord Blanc 2025 (Vi de la Terra Menorca) i per l’Astarté 2025 del celler Terramoll (Vi de la Terra Formentera).

En Blancs amb criança cal esmentar els 5 cents Giró Ros 2024, del celler Vidal Serra (Vi de la Terra Mallorca) i el QBQ 2023 del celler de Miquel Oliver (DO Pla i Llevant). Tots dos han obtingut una medalla d’Or.

En la categoria de Rosats han destacat amb una medalla d’Or el Rosat 110 2025 de Vins Nadal (DO Binissalem), i el Rosat de Galmés i Ferrer 2025 (Vi de la Terra Mallorca.

Pel que fa als Negre Joves, l’Or ha estat per Macià Batle de Maceració Carbònica 2025 del celler Macià Batle (Vi de la Terra Mallorca).

I entre els Negres amb Criança, la medalla d’Or ha estat pel Sant Roc, de Bodega Olorón 2023 (Vi de la Terra Mallorca) i Ses Nines Negre 2024 del celler Tianna Negre (Vi de la Terra Mallorca).

Pel que fa als Negres de Guarda ha destacat amb una medalla d’Or l’Aia 2019, del celler Miquel Oliver de Petra (DO Pla i Llevant).

I entre els Escumosos ha obtingut la medalla d’or el Jutipiris 2025 del celler Can Fumat (DO Binissalem).

Finalment en la categoria de Vins dolços, Rancis o de Postre, l’Or ha estat pel Vimblanc 2025 de Can Majoral (DO Pla i Llevant)

Una eina dins l’estratègia de promoció

La participació de les Illes Balears en aquesta catorzena edició dels Premis Vinari ha comptat amb el suport de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, a través de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, amb l’objectiu de reforçar la projecció dels vins de l’arxipèlag i donar a conèixer la riquesa de les seves denominacions d’origen i indicacions geogràfiques protegides.

En aquest sentit, el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, ha destacat que «la participació de les Illes Balears com a territori convidat als Premis Vinari ha estat una oportunitat excel·lent per mostrar la qualitat dels nostres vins i la feina que duen a terme els cellers de les quatre illes». Llabrés ha afegit que «aquest reconeixement contribueix a reforçar el prestigi dels vins de les Illes Balears i a obrir noves oportunitats de promoció en un certamen de referència dins el sector vitivinícola».

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa