Balears Vadevi
Consternació a la pagesia mallorquina: ha mort Llorenç Rigo Portell

Aquesta setmana ens ha deixat a Inca Llorenç Rigo Portell, a l’edat de 84 anys. La notícia s’escampava aviat causant consternació entre la pagesia mallorquina. No debades, Llorenç Rigo era tot un referent d’activisme en favor del sector, dels pagesos de Mallorca. L’any 1980 va ser un dels fundadors de la Cooperativa Pagesa d’Inca, entitat que va presidir una vintena d’anys. També va ser un dels principals actors en la creació del sindicat agrari Unió de Pagesos de Mallorca.

Un home compromès amb la societat i el món agrari

La seva empenta no va quedar satisfeta amb aquestes iniciatives, també va fer carrera política. Llorenç Rigo va ser regidor de l’Ajuntament d’Inca durant sis anys sota les sigles de la Candidatura Progressista Independent (CPI), que va neixer des del PSM d’Inca l’any 1979. Llorenç ocupava el número tres de la llista que compartia amb Jaume Crespí i Jaume Armengol i altres simpatitzants de l’esquerra nacionalista del Raiguer.

I tombant del segle XXI, l’any 2004, va publicar un llibre autobiogràfic titulat “Vida i memòries d’en Llorenç Rigo” en les quals repassava la seva trajectòria política, agrícola i professional amb un estil molt personal que recollia les seves memòries de tants d’activisme a favor de la pagesia mallorquina.

Des d’Unió de Pagesos diuen: “Lamentam molt la mort den Llorenç per què era una persona molt estimada dins s’Unió. Va ser un dels fundadors del sindicat i una d’aquelles persones que sempre va fer bandera de s’estima en es pais, fortament arrelada a sa terra, que caracteritza l’esperit dels mallorquins”.

El secretari general d’UPM, Sebastià Ordines, recorda que Rigo Portell “fou un dels impulsors de la UPM, juntament amb Joan Mas “Collet”, Joana Tugores, Jaume Estrany, Bartomeu Torres Bernat i Josep Estelrich Mieres, un grup de pagesos d’arrel que es posaren al capdavant l’any 1979 per ser representatius dins el sector pagès de l’illa i fundar el sindicat. També fou el fundador de la Cooperativa d’Inca. Una persona transcendental per l’agricultura mallorquina tal com la coneixem avui en dia”. UPM vol fer arribar el condol de l’entitat pagesa a la família i la seva estima i reconeixement a la figura i la feina feta per Llorenç Rigo.

Enguany trobarem a faltar Llorenç Rigo a les fires del Dijous BO.

Més notícies
Pagès treballant la terra | Foto: jcomp, freepik
Unió de Pagesos vol que els ajuntaments comprin producte local
El sindicat agrari pretén que es comprometin a comprar una quota d'aliments de km 0
Entitats promotores i col·laboradores confien en una grana fluència de públic en aquesta nova edició de la Nit del Vi d'Inca/Som Mallorca
Nova edició de la ‘Nit del Vi d’Inca’ amb 16 cellers i 70 vins a tastar
Els beneficis de la mostra aniran a l'entitat Inca Mallorca Solidària.  ​

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa