Balears Vadevi
Els joves de Licors Moyà redissenyen les seves herbes mallorquines

Després de dos anys de feina, de recerca i de proves, ja és el carrer una nova gamma de les tradicionals ‘herbes mallorquines’ de Licors Moyà. Són més que un licor, aquestes herbes; simbolitzen el relleu generacional que s’ha produït al capdavant d’aquesta empresa familiar. Licors Moyà té les seves arrels al final del segle XIX i després d’una història digna de fer-hi una sèrie per a la televisió, arriba al segle XXI amb la força que dona l’experiència i l’esforç incansable de, amb aquesta que ara s’incorpora, sis generacions ininterrompudes d’hereus dels fundadors que la crearen el 1890. Tal com es va dir a la presentació, quan començaren eren només dues persones que hi treballaven, dos germans, i 20 clients en tota Mallorca. Ara, més d’un segle després, són 60 treballadors i quatre mil clients de dins i fora de Mallorca, tant a la Península com a Alemanya. Avui dia, fan 50 tipus de licors entre els quals les herbes mallorquines en són dels més populars, sense cap dubte.

“Hem volgut fer valdre un licor emblemàtic que és tradició i cultura a Mallorca i és la manera de mostrar el canvi que feim a l’empresa amb el relleu d’una nova generació que ara se’n farà càrrec: no és un reemplaçament si no una forma de millorar el producte”, va dir Joan Moyà, membre d’aquesta sisena generació que ara es posa al capdavant de l’empresa familiar.

Per això, s’ha canviat la fórmula. “És la recepta tradicional millorada: hem eliminat el colorant que s’hi posava, perquè es vegi el color natural, del verd que té l’oxidació de la clorofil·la de les herbes que hi posam. Hem reduït el sucre tant a les dolces, com a les mesclades i les seques, i hem augmentat la presència de botànics“, ha afegit Bel Moyà, directora de l’empresa i presidenta de la IGP Herbes de Mallorca.

La nova gamma d’herbes mallorquines, dolces, mesclades i seques, amb la nova presentació/Licors Moyà

Les herbes mallorquines, desconegudes pels més joves, cerquen nous consumidors

Segons les dades aportades durant la presentació, el consum de les herbes mallorquines entre la generació més jove és molt baix. Des de Licors Moyà afirmen que es deu al desconeixement del producte. De fet, apunten, que mentre les vendes d’aquest licor baixen a Mallorca, pugen en el mercat exterior, especialment a Alemanya, on són molt apreciades. Ara, aquest llançament de la nova gamma d’herbes vol impulsar aquest consum interior que s’està perdent oferint un producte adaptat als paladars del segle XXI.

Per això, també a la presentació del producte se li ha posat un especial esment. La botella està feta de vidre 100% reciclat. I l’etiqueta, feta també amb material reciclat, ha obtingut l’or com a millor disseny mundial a la categoria de licors dels Pentawards 2023.

El resultat és un nou format més en la línia de l’estètica del segle XXI, amb personalitat pròpia amb l’original etiquetat, per a cadascuna de les seves varietats Herbes dolces, seques i mesclades, deixant la part inferior a la vista, on un gravat en el vidre explica la història de la família Moyà.

Més notícies
El llibre ‘Les Herbes de Mallorca’, ara en versió digital
Se n'ha fet la presentació a Montuïri, acompanyada d'una degustació
Molt floral i perfumat, com indica el sommelier de Licors Moyà, Toni Fernández/Cedida
Licors Moyà recupera Riu d’Herbes amb una antiga recepta familiar de 1838
Vuit herbes de la comarca d'Artà i vuit maceracions són a la base d'aquesta preparació

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa