Les publicacions alemanyes, aliades comercials dels cellers de Mallorca

Els vins de Mallorca tenen bona acollida en el mercat germànic. Això no és cap descobriment ja que el flux turístic ha facilitat i molt la difusió del productes de qualitat que aquest tipus de visitant aprecia, especialment els vins i els embotits. Una vegada al seu país, no és estrany que vulguin aconseguir-los per incorporar-los com un element més de la seva gastronomia familiar.

D’aquesta manera, molts de cellers de Mallorca han establert lligams comercials estables amb un mercat de prop de vuitanta milions de consumidors que representa bona part del volum d’exportació per les bodegues mallorquines. Vins blancs, sobre tot, però també negres són els més demandats. I aquí ve l’anècdota. Una entrevista que va fer la revista My Ilands aquest estiu al cellerer manacorí Miquel Gelabert ha despertat un interés més enllà del previst i ha desimbocat en la creació d’una botiga en línia, promoguda per la mateixa publicació, per canalitzar aquesta demanda. Exhaurida la primera remesa, ja en demanen més.

És una mostra que hi ha alternatives comercials per explorar. No s’ha de deixar de banda que aquestes publicacions, que en si mateixes tenen un públic determinat, pels seu vincles empresarials arriben a una audiència molt superior de gran interés pel sector dels vins de Mallorca: “La seva revista, My Ilands, es distribueix amb el Welt Am Sonntag, ens apunten des de la DO Pla i Llevant, on està inscrit el celler de Miquel Gelabert. “Diu que se’n distribueixen mig milió d’exemplars”.

El cellerer Miquel Gelabert a l’entrevista concedida a My Ilands/Cedida

Aquesta mateixa publicació ha tret recentment, també, una entrevista al president de la DO Pla i Llevant, Antoni Bennàssar, un exemple més de la curiositat que hi ha i un fet que convida a reflexionar sobre les iniciatives promocionals i els resultats que se’n obtenen. Una cosa que ens demostra que no tot està fet i decidit i que s’ho paga arriscar per aconseguir ampliar els horitzons comercials del sector.

Una mostra més de les bones relacions entre els vins de Mallorca i el mercat alemany: «La primera quinzena d’octubre feim l’activitat dels restaurants a diversos punts d’Alemanya: Berlín, Frankfurt, Düsseldorf, entre d’altres ciutats d’aquell país», afegeixen des de la DO. Una iniciativa que consisteix en que els restaurants preparen un menú especial maridat amb vins blancs de Galícia i amb vins negres de la DO Pla i Llevant i Vi de la Terra Mallorca.

Es tracta d’una acció promocional organitzada des de l’ICEX (Instituto de Comercio Exterior) coordinada des del Consell Regulador de la DO Pla i Llevant.   

La publicació Falstaff recull la llista dels restaurants que s’hi ha apuntat al maridatge amb els vins de la DO Pla i Llevant i Vi de la Terra Mallorca/Cedida

No és una activitat per a obrir mercats específicament ja que una de les condicions per participar-hi és que el celler tengui ja un distribuïdor a Alemanya, que faciliti la venda dels seus vins en aquells país.

La revista Falstaff ja se’n ha fet ressò del programa de maridatges i s’escalfen motors cara al 14 d’octubre, quan comença aquesta activitat. Sort i encerts pels cellers que hi participen, quan més se’n parli més fàcil ho tendran els que no hi seran presents per penetrar en aquest mercat alemany que, d’entrada, ja mostra una bona disposició als productes de Mallorca, com el vi.

Nou comentari