Vi i solidaritat és un binomi que funciona. Es demostra al llarg de l’any amb distintes iniciatives que combinen la presentació i el tast de vins amb la recaptació per una bona causa. Així, amb aquest esperit, s’ha celebrat una nova edició de Vinàlia, la mostra de vins mallorquins que es va estrenar ara fa dos anys en l’espai arqueològic del teatre romà de Pollentia. L’esdeveniment va ser una ocasió especial per tastar una selecció de vins de 10 cellers mallorquins, acompanyats de tapes elaborades amb productes locals de quilòmetre 0. Música i vi també és un binomi que funciona molt bé, i així, la vetllada va estar amenitzada amb música en directe. L’organització informa que es va aconseguir una participació de 400 visitants a la mostra.



Va ser una nit màgica plena de sabors autèntics i solidaritat en la qual, els doblers recaptats es destinaren a la Fundació PRODIS, una entitat compromesa amb les persones amb discapacitat intel·lectual per ajudar-les en el seu desenvolupament personal i en la seva inclusió social.
El públic va poder tastar referències de distints cellers participants com Karretània, 7103 Petit Celler, Can Vidalet, Can Fumat, Olorón, Blanca Terra, Vinya Taujana, Vidal Serra, Butxet i Jaume de Puntiró.

De Can Picafort a Pollentia
Vinàlia és una iniciativa que es va estrenar ara fa dos anys sota el nom de La Nit de Vinàlia gràcies al suport de l’Ajuntament d’Alcúdia i del Consorci de Pollentia. En aquell moment es va fer una aposta arriscada per maridar els vins d’onze cellers mallorquins amb la gastronomia de l’Antiga Roma fent una referència a l’entorn que acull la mostra on hi ha les restes de l’antiga ciutat romana de Pollentia. L’únic que s’ha conservat d’aquella iniciativa ha estat la ubicació i l’esperit solidari, ja que l’organització ha anat a càrrec d’una empresa privada amb experiència en l’organització d’aquests esdeveniments. Una de les cares visibles de l’organització, Sergi Ramis ha estat darrere de l’organització de la mostra de vins que es fa a Can Picafort, en el municipi de Santa Margalida, veïnat amb Alcúdia. “L’objectiu, diu Ramis, és donar visibilitat al producte local i de quilòmetre zero amb un tast de vi, de cara al resident com als turistes que ens visiten“. Ha estat la manera de donar continuïtat a una iniciativa que va néixer el 2022 i que ara ha celebrat la segona edició.