Els formatges amb Denominació d’Origen Maó-Menorca Coinga han aconseguit dues medalles als World Cheese Awards 2022, un dels concursos més prestigiosos del món. Aquest any s’ha celebrat a Gal·les i ha vist competir 4.434 formatges de 42 països diferents.

Cinc premis en aquest concurs
El formatge Mahón-Menorca Curado Coinga s’ha endut la medalla de plata a la categoria de formatges de llet de vaca de pasta premsada; i el formatge Mahón-Menorca Tierno Coinga ha aconseguit una medalla de bronze en la categoria de formatges de llet de vaca de pasta premsada. Amb aquestes dues medalles, la marca acumula un total de cinc premis als World Cheese Awards.
El director gerent de Coinga, Santiago Tadeo, destacava l’important treball que fan tots els llocs associats a la cooperativa per aconseguir llet de la més alta qualitat, amb uns protocols molt estrictes tant pel que fa a la cura dels animals com a les mesures de neteja i seguretat de totes les finques, un procediment que ha valgut a Coinga el certificat europeu de Benestar Animal, sent l’única marca de Menorca amb aquest segell.
“Es tracta d’un treball diari de millora que per als pagesos suposa un treball extra, però que a llarg termini ens dona resultats, com aquests dos nous premis que ens hem emportat, cosa que ens dona un valor afegit i ens permet continuar competint al més alt nivell al mercat nacional i internacional”, ha dit Tadeo.

De fet, el formatge Coinga ha rebut diversos premis al llarg de la seva història. N’acumula més de 40, entre ells una medalla de bronze al XXI Concurs Internacional de Formatges celebrat a Wisconsin el 1996, on competien 766 formatges de les principals zones productores del món. El formatge semicurat Coinga amb DOP Mahón-Menorca va ser l’únic premiat dels 31 formatges espanyols que van participar en el concurs.
Cal destacar que el 2001 va aconseguir el premi a Millor Formatge Espanyol atorgat pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació al subgrup de formatges de pasta premsada pur de vaca. Es tractava de la primera edició d’aquests premis. Dos anys després el formatge semicurat va guanyar també l’accèssit a “Millor Formatge Espanyol” dins del grup de llet de vaca.
A més, el 2021 Coinga va ser escollida Millor Cooperativa d’Espanya en Desenvolupament Rural que concedeix Cooperatives Agroalimentàries d’Espanya gràcies al compromís de Coinga amb el territori i amb les 104 granges associades per a les quals la cooperativa és garantia de continuïtat.