L’obertura aquesta temporada de Micat, a la urbanització de Cala en Bosch de Ciutadella, reforça l’aposta que el Grup Moga està fent per la restauració gastronòmica a Menorca. El projecte, ubicat al complex turístic Lago Resort, està encapçalat pel cuiner Luis Valls, reconegut amb dues estrelles Michelin per la seva etapa al restaurant El Poblet de València. La proposta parteix de la cuina i del producte menorquins, interpretats des de les tècniques i els codis de l’alta gastronomia contemporània on Valls ha volgut traslladar a Menorca una manera de treballar basada en l’origen dels ingredients, la temporalitat i el contacte amb productors locals.

El restaurant ofereix una carta i un menú degustació on conviuen receptes vinculades a la tradició de l’illa amb noves elaboracions a partir de productes com el tomàquet, el formatge Maó-Menorca, la gamba vermella, els eriçons de mar, el moll, la vaca vermella o el blat xeixa, entre d’altres. La proposta pretén que el comensal faci un recorregut sensorial a través pel paisatge i el receptari tradicional menorquí amb reinterpretacions creatives i sofisticades de diferents plats com per exemple, el famós arròs de la terra.

El divuitè restaurant
Micat s’incorpora a l’oferta de restauració que el Grup Moga ha desenvolupat durant els darrers anys a Lago Resort, on gestiona fins a divuit establiments diferents amb conceptes, cuines i públics diferenciats. El nou restaurant neix com la proposta gastronòmica de referència del complex i com un projecte orientat a les guies i als circuits especialitzats. El grup, propietat de la família García Montaner, d’arrels menorquines i de Valladolid, amplia d’aquesta manera la seva activitat amb un model de restaurant d’autor que situa el producte local i la identitat culinària de l’illa com a eixos principals.
L’obertura coincideix amb un moment de major projecció de la gastronomia menorquina, que durant els darrers anys ha guanyat presència dins l’estratègia turística i promocional de l’illa. La designació de Menorca com a Regió Europea de Gastronomia, el reconeixement obtingut per diferents cuiners i restaurants i l’impuls d’esdeveniments centrats en el producte local han contribuït a aquesta evolució. Cites com la Fira Arrels, la Fira del Formatge de Maó o el Vi Menorca Fest han ajudat a donar visibilitat als productors, als elaboradors i als professionals de la restauració, alhora que han ampliat el relat gastronòmic de Menorca més enllà de les receptes més conegudes.
En aquest context, Micst se suma als projectes que treballen la cuina menorquina des d’una perspectiva contemporània i amb la seva ambiciosa proposta, té l’objectiu d’aconseguir ser el restaurant que porti a Menorca l’estrella Michelin.


