La campanya de dinamització dels mercats i productes locals fa parada a Eivissa

Una de les dinàmiques se centra a explicar diferents varietats de patata eivissenca

Continua el projecte de dinamització de mercats a Balears amb l’objectiu de promocionar i difondre el producte local de les illes. I aquests últims dies, el protagonisme del cicle ha estat a Eivissa. En concret, als mercats de Santa Eulària des Riu, el Mercat Nou i el mercat Vell d’Eivissa, i el de Sant Antoni de Portmany.

Segons la directora general de Polítiques per a la Sobirania Alimentària, Paula Valero, «el projecte té molt bona acollida tant per part dels responsables de les parades com de les persones compradores, que valoren conèixer més sobre els productes d’Eivissa». «Valorar i difondre el producte local als mercats és important per potenciar-lo i promoure el seu consum», ha explicat.

Una de les dinàmiques que es duu a terme als mercats d’Eivissa se centra a explicar les diferents varietats de patata eivissenca, com és la vermella, la bartina, la picasso i la kondor, entre d’altres. El projecte compta amb una carpa informativa sobre els productes i les marques de qualitat de les Illes Balears. En cada mercat es fan enquestes als compradors i també als responsables de les parades sobre el consum i el coneixement del producte local, la feina de la pagesia i les dones pageses, i el grau de compromís amb el malbaratament alimentari i amb la gestió dels residus d’envasos i aliments.

També es fa una teatralització que consisteix en una persona que interpreta el paper d’un inspector de producte local, que té per objectiu esbrinar els hàbits de compra, els productes que compren les persones i també demana sobre la procedència d’aquests. Com a obsequi, se’ls entrega un producte de l’illa, com per exemple, un manat de menta fresca d’Eivissa.

El projecte recorrerà un total de 46 mercats i fires de les Balears i s’allargarà fins a finals d’any.

Nou comentari