Balears Vadevi
Eivissa i PIMEEF invertiran 150 mil euros en promoció del producte local

El president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Marí, i el president de la Federació empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d’Eivissa i formentera (PIMEEF), Alfonso Rojo, han signat un conveni de col·laboració per a la promoció de productes agroalimentaris d’Eivissa a través de la gastronomia per a l’any 2021 per import de 150.000 euros.

L’objectiu d’aquest conveni, que es desenvoluparà a través d’accions promogudes per PIMEEF Restauració, és la promoció del producte agroalimentari i pesquer d’Eivissa a través de la seva visualització en el comerç local i els establiments de restauració, fomentant el sector agrícola, ramader i pesquer, així com tota la cadena de valor; la diversificació econòmica, la connexió entre el sector primari i els sectors comercials i de restauració, i la seua diferenciació i competitivitat, així com la conservació dels paisatges agraris i la lluita contra l’abandonament del camp i prevenció d’incendis forestals.

A la PIMEEF hi ha associacions vinculades amb el sector alimentari com són carnissers, comerç minorista, detallistes d’alimentació, majoristes d’alimentació, majoristes de fruita i verdura, forners i pastissers, peixateries, cellers i viticultors, bars, restaurants i cafeteries, càtering, xefs i el Mercat Nou, sent per tant, la única entitat de l’illa d’Eivissa que, en aglutinar el sector elaborador, comerciant i restaurador, pot desenvolupar, amb la vinculació amb el sector primari, una tasca de promoció de la producció agrària, ramadera i pesquera d’Eivissa al llarg de la cadena de valor, al mateix temps que desenvolupa una estratègia de promoció de la gastronomia d’Eivissa basada en el producte d’Eivissa.

El Consell Insular d’Eivissa, amb la signatura d’aquest conveni, promou el foment de la producció primària i agroalimentària d’Eivissa, amb l’objectiu d’augmentar la producció primària de l’illa i el seu consum, d’acord amb les prioritats dels sectors professionals; així com l’augment del nombre de restaurants acollits a la marca del Consell d’Eivissa «Sabors d’Eivissa»; augmentar el valor afegit de la cadena alimentària dels productes d’Eivissa, fomentant els vincles professionals entre els diferents sectors; la diferenciació i projecció de la gastronomia d’Eivissa basada en el producte local amb una estratègia conjunta i la participació dels sectors professionals; la col·laboració entre els sectors per difondre els coneixements i la millora de productes, així com, la formació i la difusió a consumidors i professionals en relació amb els productes i la gastronomia, amb un enfocament en la salut i la sostenibilitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa