Balears Vadevi
Ana Sáenz, guanyadora del concurs de còctels d’Oli de Mallorca: “L’oli té moltes possibilitats en l’hostaleria”

Ana Sáenz és allò que coneixem com “una força de la natura”. Jove, amb empenta i una energia que no s’acaba mai, transmet seguretat i passió per la seva feina. Fa feina a un lloc de molt de prestigi, de la mà de grans referents de la cuina actual feta a Mallorca. Entre els seus mestres es troben també noms de moltes campanetes del panorama de la gastronomia local. Ella ha aprofitat tot el que ha anat sortint per escalar posicions. I encara té molt a dir. Recentment, la seva proposta, Alè de Figa, es proclamava còctel guanyador del concurs, promogut per la DO Oli de Mallorca, de còctel de l’any. Ana es presenta sense deixar res per explicar…

“Soc Ana Saenz vaig néixer a l’Argentina, però vaig arribar a Mallorca amb 1 any, i he passat la meva vida a Mallorca. Quan estudiava cuina en l’IES Juniper Serra, en el meu segon any, vaig conèixer Andreu Genestra que era en el seu moment el meu professor i la persona que em va impulsar a entrar en el món de la cocteleria. Passats els mesos em vaig graduar i vaig anar a Madrid a la European Bartender School (EBS), una escola privada de cocteleria que em va formar amb els coneixements i tècniques. Després d’això van passar uns anys i després de la covid vaig participar en el meu primer concurs regional de les Illes Balears 2024 on vaig quedar subcampiona. Després vaig continuar treballant i a l’any següent 2025, en el mateix campionat, em vaig posicionar com a jove promesa de les Balears. I, finalment, el novembre del 2025, en el campionat Lady Amarena em vaig classificar com a campiona de còctel de cafè. Actualment, faig feina a l’empresa Pleta de Mar by Marc Fosh, com a bar manager“.

Jove i més que preparada, Ana Sáenz ha arribat al món de la cocteleria per demostrar tot el que val/Cedida

Què ha suposat per a tu haver creat el còctel de l’estiu per a la DO Oli de Mallorca?

Per a mi crear el còctel d’aquest any ha estat un projecte amb moltes ganes i il·lusió. Crear un còctel amb uns dels productes més treballats i coneguts que tenim a les Balears et dona la possibilitat de tenir una experiència bastant interessant i creativa.

Què creus que es va valorar de la teva proposta? Què has volgut expressar amb ella?
Sobre la meva proposta he volgut expressar i valorar que els olis no són només per a un objectiu, donar a entendre i impulsar que té moltes possibilitats i sabors i en el sector d’hostaleria podem treballar i gaudir de diferents maneres amb ingredients i productes illencs, per la qual cosa, expressam l’afecte que posem i el treball que fem sobre cada proposta i ingredient que utilitzem.

Com veus el panorama de la cocteleria local? Està viva, hi ha bona resposta del públic? Què li falta?

El panorama actual sobre la cocteleria el veig bastant actiu. Cada client és un món però està disposat a provar experiències i gaudir del treball que hi ha darrere de cada còctel. Els clàssics segueixen presents però la cocteleria actual també continua avançant i crec que és positiu a l’hostaleria en general, per això, anim a tots els clients a cada vegada obrir-se més i provar aquestes experiències que ens poden proporcionar els coctelers de l’illa.

Què penses de la recuperació per a la cocteleria de begudes tradicionals com el palo o les herbes mallorquines? Tenen cabuda, a parer teu?

Soc ferma en el meu pensament que aquesta història ha de continuar present, són les nostres arrels i els nostres productes que amb afecte hem cuidat i continuem cuidant. Donar-li aquest valor és el més personal que podem oferir. Crec que podem treure-li treball i noves versions de còctels dins dels clàssics i recordar el que som i el que sempre hem treballat.

La seva joventut es tradueix en energia i ganes de millorar a cada oportunitat/Cedida

Quins combinats et demanen més, sobretot ara a l’estiu?

Bé, depenent del client que es presenti; hi ha prou varietat. En el meu cas em trobo des de còctels clàssics a productes com a vermut o herbes de Mallorca, o es deixen aconsellar pel bartender per a tenir una altra experiència.

I el vermut, com valores el ressorgiment d’aquest aperitiu que a Mallorca s’elabora i es consumeix cada vegada més?

Per a mi el vermut és una aposta directa, un aperitiu amb el qual podem jugar de moltes maneres i el client sempre està content. Tenir moltes varietats de vermut i cadascuna diferent i divertida em sembla interessant.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa