La Denominació d’Origen Binissalem participarà per primera vegada a FENAVIN, fira sectorial que tendrà lloc a partir de demà a Ciudad Real. Seran 17 els cellers que representin els vins amb marca de qualitat en aquesta reconeguda fira del sector vitivinícola i que genera grans expectatives per la gran afluència de públic professional internacional. A la trobada s’hi espera la participació de més de 80 països, amb una especial importància de clients de Bulgària, Romania i el nord d’Europa.

Per part de la DO Binissalem hi prendran part tres cellers: Cellers José L. Ferrer, Celler Sant Catarina i Celler Finca Biniagual. Des del Consell Regulador afirmen: “Després de la nostra recent experiència a Barcelona Wine Week i en Taste Spain Suïssa de la mà i amb la col·laboració de la Conselleria d’Agricultura Pesca i Alimentació (Direcció General de Polítiques per a la Sobirania Alimentària) del Govern dels Illes Balears, repetim fórmula a Ciudad Real.

La DO Pla i Llevant repetirà l’experiència a FENAVIN, on desplaça cinc cellers: Bodegas Miquel Oliver, Vins Miquel Gelabert, Bodega Bordoy, Es Fangar i Butxet .

Finalment lGP Vi de la Terra Mallorca que estarà present amb nou cellers. Tots ells presentaran les noves anyades, moltes d’elles elaborades amb varietats locals. Son Juliana, Can Xanet, Blanca Terra, Petit Celler 7103, Binigrau, Dalt Turó, Son Prim i Son Vich de Superna i Mortitx.

La presidenta del Consell de Regulador, Magdalena Mesquida, creu que això és una bona notícia i afirma que “que els nostres vins siguin presents en aquesta fira és una bona manera de fer marca i que la gent conegui la indústria vinícola de l’illa”.

Els cellers volen aprofitar el gran mostrador que és aquesta fira “on els vins mallorquins tenen una especial acceptació”, subratlla Santos Cámara, responsable de vendes de Son Juliana, un dels cellers amb expositor a FENAVIN. “És la primera vegada que assistim a aquesta fira i el que esperem, a més d’aprendre i compartir experiències pròpies amb altres companys d’altres denominacions d’origen, és incrementar els contactes nacionals i internacionals”.

També Blanca Terra s’estrenarà FENAVIN. El seu responsable de Comunicació, Bernat Febrer, explica que el celler “ara comença a tenir necessitat de vendre els seus vins fora de l’illa. Per això anem amb la intenció d’establir una nova cartera de clients. Volem que provin allò que fa especials els nostres vins encara que sabem que el que realment aprecien són aquells elaborats amb varietats autòctones”.

Per això aposten fort per FENAVIN. En paraules de Manuel Julià, director de la fira, “és una trobada marcada en majúscules en les agendes dels responsables de vendes nacionals i d’exportació dels cellers espanyols i de les denominacions d’origen protegides que les emparen”. “El sector continua triant FENAVIN i aquest interès respon a un treball seriós i professional realitzat des de l’any 2001 que atorga un gran valor al negoci i que posa en el centre de tot els interessos dels cellers espanyols per donar a conèixer els seus productes i tancar acords”, explica el director de la Fira, Manuel Julià.

Julià destaca com a principals atractius els instruments dissenyats per a impulsar i millorar el contacte i l’experiència de negoci entre oferta i demanda, com l’innovador Servei FENAVIN Face-to-Face, que fan de la mostra la major fira de negoci del vi espanyol. “La pandèmia ha paralitzat els contactes comercials dirigits a l’exportació i nosaltres som una fira especialitzada en exportació, per això estem observant que hi ha ganes de negoci, de tancar acords i de prosperar i FENAVIN és una fira adaptada a això precisament, d’aquí l’important nombre de compradors que tindrem enguany”, afegeix Julià.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa