Balears Vadevi
El palo i les herbes tornen a estar de moda?

Sembla que les campanyes per donar a conèixer el producte local van obtenint resultats i la tasca constant de les empreses elaboradores a la recerca de qualitat dona fruits. Segons un estudi fet per la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local de la Conselleria d’Agricultura s’aprecia un major interès per part dels consumidors en la compra de palo i herbes de Mallorca. Aquest estudi forma part d’un projecte més ambiciós sobre el consum dels aliments amb DOP/IGP a l’illa de Mallorca el resultat del qual s’anirà coneixent. El principal objectiu d’aquest document és saber l’actitud dels consumidors en relació amb les begudes espirituoses amb indicació geogràfica protegida, així com analitzar el grau i la freqüència de consum d’aquestes begudes, el perfil dels consumidors i l’evolució del comportament del consumidor respecte de l’estudi fet els anys 2016 i 2018. El treball de camp s’ha duit a terme a diferents parts de Mallorca i s’han entrevistat un total de 1.019 persones residents a l’illa d’entre 25 i 65 anys (un 79,98 % dones i un 20,02 % homes).

A la recerca de nous consumidors

Una de les dades principals que se n’extreu és que el nombre de persones interessades en la compra de palo de Mallorca i herbes de Mallorca s’ha incrementat en relació amb l’any 2018 i 2016 (actualment, un 47,2% dels enquestats compra herbes i un 21,8%, palo). La freqüència de compra tant de palo com d’herbes també ha augmentat respecte dels anys anteriors. No obstant les dades no són clares. Com reconeix el mateix estudi, sembla que en les seves respostes alguns dels enquestats han confós compra i consum quan responen que “un 0,9 % assegura que compra palo de Mallorca diàriament, mentre que un 89,6 % ho fa una vegada al mes. Quant a les herbes, un 4,4 % en compra un pic a la setmana i un 94,2 % ho fa mensualment o ocasionalment”. Així es destaca a les conclusions de l’estudi encarregat per la conselleria, que posa l’accent en aquesta dada inversemblant que situaria les vendes en un altre escenari. Per això, fonts de Qualitat Agroalimentària puntualitzen que “cal recalcar que l’avaluació de les respostes de les persones entrevistades, juntament amb les dades de comercialització, evidencia que hi ha una predisposició elevada per comprar herbes de Mallorca i palo de Mallorca que no sempre es materialitza amb la compra del producte“.

En aquest sentit, el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, ha assenyalat que «valoram positivament aquestes dades. No obstant això, no podem deixar de banda que hem de continuar fent feina perquè els consumidors coneguin més aquests productes, especialment els nostres visitants».

Pel que fa al perfil del consumidor, els majors de 45 anys són més consumidors de palo de Mallorca que la resta. En el cas de les herbes de Mallorca, no hi ha diferència significativa en relació amb l’edat. A més, els homes compren més begudes espirituoses (IG) que les dones i els residents a la Part Forana de l’illa són els que compren més palo de Mallorca. Per altra banda, el document mostra que es compra més palo als domicilis en què viuen dues persones que en els habitatges on en viuen tres o més. De la mateixa manera, les persones nascudes a les Illes Balears consumeixen més palo i herbes de Mallorca que la resta.

Més notícies
Les herbes i el palo de Mallorca coprotagonistes a la Festa de la Ratafia
La 39ena ediciò ha convidat Pep Natta qui els ha desvetllat els secrets dels licors més populars
Herbes de Mallorca, a la fi amb denominació en català
La Unió Europea atén la demanda de les Illes Balears després de dotze anys

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa