Una manera de considerar la qualitat dels restaurants és tenir en compte el temps que fa que estan oberts al públic. Qualitat i longevitat solen anar de la mà. En el cas d’ Es Brot del carrer de la Vinyassa de Palma, des de fa nou anys té les seves portes obertes, per tant, es tracta d’un restaurant més que fiable pels consumidors. Els seus propietaris: Enzo Porcaro i Marta Giménez, cuiner i responsable de sala, són els que estan al front de l’establiment. Això, quasi sempre és una garantia de bon servei.

Es tracta d’un restaurant de mida reduïda, consta d’unes 7 o 8 taules, distribuïdes en dos nivells a l’interior i en una terrassa que dona al carrer. Allò que es diria un restaurant minimalista, quasi perquè no li queda altre remei. El minvat espai queda més que compensat per la qualitat del menjar, la calidesa del servei i la higiene de l’establiment. La decoració i l’art es reserven pels plats quan surten a taula.

El restaurant ofereix una carta formada per set platillos o tapes i altres tants plats principals. Combinen plats vegetarians, de carn, peix o marisc. La carta es fa en base a allò que ofereix el mercat cada temporada i es canvia cada quinze dies. Com es natural es repeteixen aquells plats que tenen més sortida o que es poden elaborar durant tot l’any. Podem comentar uns quants dels plats que hem tengut ocasió de tastar. Dels entrants, els xips de plàtan, patata, moniato i iuca, presentats formant un bella i acrobàtica piràmide, la piruleta cruixent de gambes amb l’arrebossat molt en el seu punt sense oli sobrant. La crema d’espinacs és d’una suavitat exquisida aconseguida pel toc que li dóna el curri verd i la llet de coco, un autèntic plat de fusió entre la cuina oriental i la pròpia sense l’estridència de certes espícies. Una combinació sorprenent és el pa de pita acompanyat de components vegetals: llenties, verdures de temporada, paté de remolatxa, alvocat i salsa tzatziki per lligar tots el elements que formen el plat. Sorpresa, pels components i la presentació. I menció especial mereixen les carxofes torrades, fora de carta, en dues versions diferents: les que van acompanyades de formatge Tête de Moine i les que es presenten amb cuixot .


Dels plats principals vàrem tenir ocasió de degustar el espàrecs blancs de talla considerable acompanyats d’ous escalfats i cobert tot per una salsa holandesa, salsa que no és molt usada en la nostra cuina, però que és un clàssic de la cuina francesa per acompanyar ous i espàrrecs. Per preparar-la es baten vermells d’ous al bany maria i s’hi va incorporant mantega fosa fins aconseguir l’espessor desitjada. Unes gotes de llimona i un polsim de pebre bo li donen el punt final. La pasta Caserecce, una de les menys conegudes entre la munió de pastes italianes, dóna solidesa a una combinació d’espàrrecs verds i botifarra catalana lligada amb burrata, formatge fresc italià de pasta filada. Entre les carns tant la pitera d’indiot com els entrecots destaquen per la bona selecció de la qualitat del producte, tendres i cuinades molt en el seu punt.

De plats de peix, el bacallà té una curiosa presentació amb brou de gust oriental per la presència de les gambes amb curri verd i arròs negre. Però de tots aquests plats no just s’ha de comentar la qualitat, sinó que un punt molt important és la presentació que els fa molt atractius a la vista. Si moltes vegades s’ha comentat que el fet d’entrar els plats per la vista es reservava a les postres per la combinació de colors, textures i matèries primeres, en aquest restaurant no és necessari esperar el final de l’àpat, sinó que sembla que el cuiner té una vena artística que aboca en cada plat que surt de la cuina.

Els preus dels plats oscil·len entre el 4 i els 10 euros pels entrants i entre els 15 i el 24 dels plats principals. Està obert de dilluns a divendres de 8 a 17h i els dissabtes, de 8 i mitja a 12h. Els dissabtes just es serveix brunch.
Totes les postres que es serveixen són elaborades en el mateix restaurant i mai hi falten el tiramisú, el pastís de formatge i la xocolata dolça i salada regada amb un raig d’oli. Just un retret, com a la majoria de restaurants hi manca una presència decidida de vins fets a Mallorca. Moltes vegades es diu que són més cars que els fets a fora, però ¿sabeu de qualque cosa que no sigui més cara a Mallorca que als altres llocs?. L’excusa dels preus ja es va esvaint, n’hi ha de tots els preus.

En conjunt la visita al restaurant Es Brot és molt recomanable per la qualitat del menjar, l’estètica dels plats, les generoses racions i l’amabilitat amb que són atesos els clients. La relació qualitat / preu: adequada
Taula Parada: Climent Picornell, Arantzazu Miró, Jaume Sureda, Pere Estelrich, Margalida Gili, Antoni Bennàssar, Conxa Rosillo i Joan Company.
(Aquest text no és contingut publicitari. Tots els llocs els hem visitat com a clients i hem pagat el compte com qualsevol altra persona).
Nom de restaurant: Es Brot
Propietaris: Enzo Porcaro (cuiner) i Marta Giménez (sala)
Adreça: Carrer de la Vinyassa, 12. Palma
Horari: De dilluns a divendres, de 8 a 17h. Els dissabtes de 8:30 a 12 i just es serveix brunch.
Tipus de cuina: De mercat
Reserves: 871776636. brotspalma@gmail.com



